RASPRAVA PRED SB UN: Dodik i Čović oštro reagovali na Inckove kritike

0
207

Savjet bezbjednosti  Ujedinjenih nacija je na poziv trenutne predsjedavajuće zemlje Rusije održao posebnu neformalnu sjednicu u formatu “Arria-Formula”, na kojoj su se putem video linka obratili predsjednik HDZ BiH Dragan Čović i predsjednik SNSD-a Milorad Dodik.

Predsjednik SDA Bakir Izetbegović je poslao pismo koje je podijeljeno zemljama članicama UN.

Pored političkih lidera sjednici Vijeća sigurnosti se obratio i visoki predstavnik u Bosni i Hercegovini Valentin Inzko.

Na početku je govorio visoki predstavnik u BiH.

“Ovo obraćanje nije dio mog redovnog obraćanja Ujedinjenim nacijama, ali je vrijedno da napomenem neke stvari. Glavni politički problemi su centrifugalne snage koje blokiraju procese na državnom nivou i samim tim blokiraju državu, u proteklim godinama se dešavalo neuvećavanje budžeta na državnom nivou, ni dvije godine naknon izbora nije formirana vlast na razini Federacije BiH, predsjednik Federacije blokira imenovanje novih sudija u Vrhovni sud”, naveo je, između ostalog, Valentin Inzko.

Inzko je također naveo primjere neophodnosti da ostanu strane sudije u Ustavnom sudu Bosne i Hercegovine te elemente “5+2” koji su neophodni kako bi se desilo zatvaranje njegovog ureda u Bosni i Hercegovini.

Nakon Inzka je govorio predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović koji je ponovio kako “konstitutivni narodi i entiteti imaju široke ovlasti u Bosni i Hercegovini”.

“Izvještaji visokog predstavnika ne predstavljaju pravu sliku o stanju u Bosni i Hercegovini. Postoje zajednički interesi za dešavanja u Bosni i Hercegovini. Insistiramo na konstitutivnom okviru za tri konstitutivna naroda što ne predstavlja traženje trećeg entiteta nego je to zaštita ustavnih prava. Izmjene Izbornog zakona su najvažnije pitanje koje treba riješiti kako bi se riješila pitanja raspodjele vlasti. Biranje političkih predstavnika Hrvatima je umanjivanje naših interesa. Namještanje izbora i nametanje su doveli do tri izbora člana Predsjedništva na štetu Hrvata. U Bosni i Hercegovini postoji fragmentirano političko tijelo, postoji zastoj u provođenju reformi, konstitutivni narodi i građani se ne mogu osjećati sigurno ako se druga dva konstitutitvna naroda ne osjećaju sretno, reforme Izbornog zakona su neophodne kako bi se izbori 2022. održali na ispravan način i na tome će se raditi u narednih šest mjeseci”, kazao je Čović.

Najduže izlaganje od predstavnika Bosne i Hercegovine imao je predsjednik SNSD-a i trenutni predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine Milorad Dodik.

Dodik je kao glavne krivce za stanje u Bosni i Hercegovini optužio sadašnjeg i bivše visoke predstavnike u Bosni i Hercegovini.

“Inzko se bez dozvole upetljao kao i prethodni visoki predstavnici u interpretacije Daytona. Paddy Ashdown je bio kriminalac koji je trebao uništiti Dayton i kreirati Bosnu i Hercegovinu i to su nastavili raditi i njegovi nasljednici uključujući Inzka. Bez ikakve dozvole tu je formirano Vijeće za implementaciju mira, visoki predstavnik trebao pratiti i čuvati Dayton, a ne nametati odluke. Visoki predstavnik nikada nije podnio izvještaj o radu Republici Srpskoj. Srbija, Hrvatska, Republika Srpska, dio Federacije, 2/3 državnog nivoa žele da visoki predstavnik ode, bio bi osramoćen da sam u poziciji visokog predstavnika. Valentin Inzko kaže i govorio stvari zbog kojih ga se tapše po leđima iz Sarajeva i misli da je upravu. Hrvatska i Srbija su garanti Daytona i nisu članice Vijeća za implementaciju mira. Inzko govori u ime jednog konsititutivnog naroda, odnosno Bošnjaka muslimana, ne govori u ime svih građana”, kazao je Dodik i dodao da se pita ko je “neki Priebe” i ko mu je dao nalog da izradi izvještaj o pravosuđu.

Dodik je nastavio u ovom tonu i napadima na visokog predstavnika te je još jednom uporedio bh. entitet Republika Srpska i Kosovo.

“Kako je Albancima na Kosovu dozvoljeno da imaju svoju državu, zašto to Srbima nije dozvoljeno. Mi smo kažnjeni i sada Inzko dodatno pokušava da nas kazni. Inzko nema podršku na lokalnom nivou i to je Čović kulturno objasnio. Inzko treba zaustaviti čudovište koje pokušava rasturiti Dayton i Bosnu i Hercegovinu. Treba nam inovativnost, a ne čovjek koji radi protiv dva naroda u Bosni i Hercegovini, svaku mjeru koju on nametne biće odbijena jer radi protiv Bosne i Hercegovine, zaustavlja gradnju elektrana i aerodroma i nema se šta miješati u pitanja imovine. Prekršio je sva pravila davno. Velika pomoć koja dolazi za Bosnu i Hercegovinu odlazi za plaće onih koji su neizabrani strani zvaničnici kao i Inzko. Jednog dana ćemo naći način da odbranimo svoja prava od Inzkovog kršenja međunarodnog prava, ali mora se sačuvati mir i zalažem se za Bosnu i Hercegovinu uspostavljenu u Daytonu. Protiv Inzka sam i želim da se o svemu dogovaraju konstitutitvni narodi te da Republika Srpska ima pravo na samoopredjeljenje i želimo da napravimo Bosnu i Hercegovinu koja će funkcionisati u saradnji sa drugim konstitutivnim narodima. Ne možemo prepraviti Bosnu i Hercegovinu i njenu strukturu jer to tako žele Bošnjaci ili Valentin Inzko”, zaključio je Dodik.

U nastavku zasjedanja Vijeća sigurnosti u “Arria-Formatu” su se obratili i drugi predstavnici zemalja članica UN.

(N1)